O hře

V roce 1942 se český odboj zapsal do světových dějin likvidací jednoho z nejmocnějších nacistických představitelů své doby. Parašutisté a odbojáři, kteří pomáhali uskutečnit atentát na Reinharda Heydricha, zastupujícího říšského protektora, prožili až neuvěřitelný příběh. Ten nyní ožívá v podobě zážitkového víkendu, který nabízí hráčům vtělit se jak do československých vojáků v utajení, kteří musí přežívat v ilegalitě, tak i odbojářů, kteří je skrývají.
Specifika Krypty 1942
Krypta 1942 není tradiční larp. Pohybuje se na pomezí zážitkové imerze, historické rekonstrukce a obsahového dramatického larpu v maximálně možném realistickém prostředí. Předkládá osud lidí, kteří skutečně žili a v nějaké podobě skutečně prožili to, co se snažíme zprostředkovat alespoň částečně i hráčům. Snaží se být historický v takové míře, jaká byla v našich silách, zároveň jsme ohnuly ty věci a mechaniky a děje, které by zabrzdily dynamiku hry samotné. Netrváme na historické přesnosti chování, mluvy, přemýšlení. Ne všechny rekvizity jsou přesné repliky. Ale každý, kdo se na hru přihlásí, by měl vědět, že velkou součástí celé myšlenky je hluboký respekt k lidem, na jejichž osud nechceme zapomenout. Naopak.

Je třeba říci, že to není larp pro každého hráče. Už samotné přihlašování zabere jistý čas, soustředění a zamyšlení. Nepotřebujeme, aby hráči znali tuhle historickou etapu, to dokážeme dodat v dokumentech a workshopech. Ale klíčový prvek silného prožitku z Krypty 1942 je obsazení a přizpůsobujeme tomu celý přihlašovací proces i veškerou komunikaci před hrou. 

Nebudeme moci vybrat každého. Velkou roli sehraje přihláška a její obsah od samotných hráčů. 

Je nutné říci, že hra obsahuje prvky, ze kterých nebudeme slevovat.
Tma, nuda, chlad, průvan, močení do kýble, který si hráči budou zasypávat vápnem (WC bude hráčům k dispozici, ale doporučujeme ho využít jen v krajní nouzi), málo soukromí, psychický nátlak, stísněnost, zmáčení studenou vodou ke konci hry.

Zážitek z této hry je založený hlavně na společné důvěře, spolupráci a předherní i herní komunikaci hráčů, CP i organizátorek dohromady. Zažít Kryptu vyžaduje aktivní přístup od zaslání přihlášky až po afterparty. Zároveň věříme, že je to cesta, která nás všechny společně obohatí něčím silným a důležitým.